Volgens mij werkt t in de echte racerij ook gewoon zo dat of je nu langzamer of sneller bent, je er toch eerst netjes voorbij moet komen.
Door flink te pushen, dwing je de andere rijder een fout af. Dit kan zijn een rempunt missen, te wijd gaan.. whatever.
Wat we moeten zien te bereiken is dat je dus echt wel je positie mag verdedigen, en dat men dus niet uit frustratie auto's gaan duwen, tikken of afsnijden, maar dat daar wel paal en perken aan zijn.
In Real Life mag je volgens mij 1 of 2x van de lijn afwijken om je positie te verdedigen. Misschien moeten we eens proberen om die regel te hanteren.
Weet ff niet hoe, omdat we a) geen raceleiding hebben die on-call meteen zeggen pitstop penalty b) t dan wel allemaal heel serieus moet gaan.
Dus hebben jullie daarin suggesties, laat maar horen. Misschien dat men na x keer blocken idd aan de kant moet als die persoon zoveel langzamer is??
@bassio (en de rest) dit is geen aanval op iemands persoonlijke rijstijl maar gewoon een reactie op hoe ik een discussie zie ontwikkelen die er al vaker is geweest, met verschillende hoofdrolspelers om verschillenden redenen.
De belangrijkste reden voor mij en Frank om CRC te beginnen was omdat wij een clubje zochten met gelijkgestemden, die samen met ons lekker wilden racen, mét regels maar ook weer niet teveel regels. In ons clubje hebben we en hebben we gehad slechte/matige rijders, gemiddelde rijders, goede rijders en hele goede rijders. De hele slechte gingen/gaan van zelf weg, en sommige hele goede vonden dat onze regels niet ver genoeg gingen, en zijn dus ook weg.
Wij vinden (ik en frank) dat iedereen zich aan elkaar moet aanpassen. Dwz dat de langzamere steeds sneller zullen moeten worden om mee te kunnen komen met de gemiddelde club, dat de gemiddelde club steeds meer probeert om het de snellere moeilijker te maken, en dat laatste zou dus weer voor de snellere een uitdaging moeten zijn.
Hoe kom ik hier nu voorbij, hoe dwing ik hem nu een foutje te maken, zodat ik er voorbij kom. En een langzamere rijder brengt meer risico mee met inhalen/remmomenten.. en daar zul je rekening mee moeten kunnen en willen houden. Alleen zo houden we t gezellig samen. Wij allen moeten geen racen willen winnen kost wat kost..
dat is niet de bedoeling van CRC.. tuurlijk gaan we voor de winst, maar we gaan elkaar niet van de weg "af" rijden. Want,
persoonlijk, dan kan ik net zo goed een willekeurige forza lobby joinen... toch?
De reversed lobby is trouwens ook weer ff genoemd. Als de meeste t meer zien zitten om gewoon op normale lobbypoints te rijden(dus de winnaars vooraan) vind ik dat ook prima.
En als iedereen liever geen rolling start heeft, ook prima. (ik heb weer zitten denken aan start delay maar volgens mij komt er dan veel tijd tussen de nummers 1 en 16, iets van 8 tot 16 seconden)
@ bassio over de auto's. Ben t daar niet helemaal mee eens. Je ziet op de track toch behoorlijk wat verschil in settings.. Jouw bv GTR is op een bepaalde manier afgesteld en je rijd de gemiddelde GTR zo voorbij, en je kan de snellere Z zeer goed voorblijven. Of t nu een B of een A of een R klasse is, als beide auto's dezelfde afstelling hebben is er net zoveel power die je mist om sneller in te kunnen halen. Tenzij je bv 1 grip wagen en 1 speed wagen hebt. Dan zal de speedwagen er op de rechte stukken makkelijker voorbij komen, maar daarna in de bochten weer ingehaald worden. Volgens mij blijft dat toch altijd een geval van setting, tuning en ervaring. Ik ben een stuk langzamer als jou, maar ik kan heerlijk battlen met quest, dennis en frank.. en soms ook met slapshot, bultje of ducky..
Zo en nu iedereen weer lekker oefenen en meedenken hoe we t samen allemaal nog beter/leuker kunnen maken!