Author Topic: Aanmeld/discussie topic 31-10-2011 Catalunya National  (Read 768 times)

bassio

• 3 season 8 lobby 1
  • Hero Member
Re: Aanmeld/discussie topic 31-10-2011 Catalunya National
« Reply #60 on: 01 November , 2011, 20:50 »
En dan is het niet meer dan logisch dat andere dan kosten wat het kost er langs wilen... Happy paint trading :-)

Slapshot NL

• 5th in season 8 lobby 1
  • Sr. Member
    • Email
« Reply #61 on: 01 November , 2011, 21:11 »
En als dat dan niet lukt snijd je de bocht maar compleet af? Volgens mij werkt het zo niet.

bassio

• 3 season 8 lobby 1
  • Hero Member
« Reply #62 on: 01 November , 2011, 21:15 »
Nee, hoor zal ik niet meer doen. Zet hem er gewoon naast.. -:)

Stifke

• Administrator
  • Hero Member
    • Email
« Reply #63 on: 02 November , 2011, 10:10 »
!~Het is moeilijk hier een mening aan te hangen aangezien ik er niet bij was maandag~! Ondanks dat ik er niet bij was afgelopen maandag ben ik het meer met Bassio eens dan andere hier.
Het doel van racen is dat je een plek mag verdedigen maar ik vindt het zinloos om iemand die 3-4 seconden per ronde sneller is kosten wat kost achter je te houden.
Moeilijk maken mag maar er zijn grenzen. Beide schade krijgen door maar eindeloos je plek proberen te verdedigen lijkt me ook niet de bedoeling.

Ik kan me de aktie van Bassio goed voorstellen ook al is dit niet de bedoeling. Hij kiest er zo voor om zonder schade toch een veel langzamere deelnemer voorbij te gaan die in mijn ogen uit zichzelf aan de kant had gemogen als je weet dat je 3-4 seconden langzamer bent.
Aan de andere kant moet Bas dan zo slim zijn om ergens meer snelheid te maken en er dan zo langs te gaan.
Spiegelen blijft belangrijk en rekening met elkaar houden.

Ik vrees dat dit een eeuwige discussie blijft, dat is het namelijk in de echte racerij ook altijd ;-)

bassio

• 3 season 8 lobby 1
  • Hero Member
« Reply #64 on: 02 November , 2011, 19:19 »
Ik denk dat het ook aan de klasse ligt, zoals ik al eerder zei. De auto's zijn nu te gelijkwaardig om echt op een bepaalde manier veel sneller te acceleren of voordeel te halen door andere lijnen te rijden. Als we een r klasse gaan doen kan het wel en zal het verschil veel makkelijker te maken zijn.

ShOOtducky

• 4th in season 8 lobby 1
  • Full Member
    • Email
« Reply #65 on: 02 November , 2011, 20:55 »
Wellicht een idee om schade uit te zetten, lost het probleem op ! al is het minder leuk. Ik laat in ieder geval altijd een snellere voorbij,
maar vind het niet erg om op iemands ass te zitten en een gaatje zoeken om er voorbij te gaan ook al ben ik sneller.

ShOOt
It`s not what you do, but how you do it !!

Slapshot NL

• 5th in season 8 lobby 1
  • Sr. Member
    • Email
« Reply #66 on: 02 November , 2011, 23:08 »
Als we elke keer de snellere voorbij laten gaan hoeven we de snellere onder ons ook niet meer achter aan te laten beginnen. Je zou zeggen dat als degene die sneller is achteraan begint en voor elke plek moet vechten andere ook een keer kans hebben om te winnen in een heat van 10 laps. Maar dat gaat dus nooit gebeuren als we allemaal maar aan de kant gaan.

x76xdemonx76x

• 2nd season 8 lobby 2
  • Administrator
  • Hero Member
  • backspace me maar...
    • Email
« Reply #67 on: 03 November , 2011, 00:09 »
Volgens mij werkt t in de echte racerij ook gewoon zo dat of je nu langzamer of sneller bent, je er toch eerst netjes voorbij moet komen.
Door flink te pushen, dwing je de andere rijder een fout af. Dit kan zijn een rempunt missen, te wijd gaan.. whatever.

Wat we moeten zien te bereiken is dat je dus echt wel je positie mag verdedigen, en dat men dus niet uit frustratie auto's gaan duwen, tikken of afsnijden,  maar dat daar wel paal en perken aan zijn.

In Real Life mag je volgens mij 1 of 2x van de lijn afwijken om je positie te verdedigen. Misschien moeten we eens proberen om die regel te hanteren.
Weet ff niet hoe, omdat we a) geen raceleiding hebben die on-call meteen zeggen pitstop penalty b) t dan wel allemaal heel serieus moet gaan.
Dus hebben jullie daarin suggesties, laat maar horen. Misschien dat men na x keer blocken idd aan de kant moet als die persoon zoveel langzamer is??

@bassio (en de rest) dit is geen aanval op iemands persoonlijke rijstijl maar gewoon een reactie op hoe ik een discussie zie ontwikkelen die er al vaker is geweest, met verschillende hoofdrolspelers om verschillenden redenen.
De belangrijkste reden voor mij en Frank om CRC te beginnen was omdat wij een clubje zochten met gelijkgestemden, die samen met ons lekker wilden racen, mét regels maar ook weer niet teveel regels. In ons clubje hebben we en hebben we gehad slechte/matige rijders, gemiddelde rijders,  goede rijders en hele goede rijders. De hele slechte gingen/gaan van zelf weg, en sommige hele goede vonden dat onze regels niet ver genoeg gingen, en zijn dus ook weg.
Wij vinden (ik en frank) dat iedereen zich aan elkaar moet aanpassen. Dwz dat de langzamere steeds sneller zullen moeten worden om mee te kunnen komen met de gemiddelde club, dat de gemiddelde club steeds meer probeert om het de snellere moeilijker te maken, en dat laatste zou dus weer voor de snellere een uitdaging moeten zijn. Hoe kom ik hier nu voorbij, hoe dwing ik hem nu een foutje te maken, zodat ik er voorbij kom. En een langzamere rijder brengt meer risico mee met inhalen/remmomenten.. en daar zul je rekening mee moeten kunnen en willen houden. Alleen zo houden we t gezellig samen. Wij allen moeten geen racen willen winnen kost wat kost.. dat is niet de bedoeling van CRC.. tuurlijk gaan we voor de winst, maar we gaan elkaar niet van de weg "af" rijden. Want, persoonlijk, dan kan ik net zo goed een willekeurige forza lobby joinen... toch?

De reversed lobby is trouwens ook weer ff genoemd. Als de meeste t meer zien zitten om gewoon op normale lobbypoints te rijden(dus de winnaars vooraan) vind ik dat ook prima.
En als iedereen liever geen rolling start heeft, ook prima. (ik heb weer zitten denken aan start delay maar volgens mij komt er dan veel tijd tussen de nummers 1 en 16, iets van 8 tot 16 seconden)

@ bassio over de auto's. Ben t daar niet helemaal mee eens. Je ziet op de track toch behoorlijk wat verschil in settings.. Jouw bv GTR is op een bepaalde manier afgesteld en je rijd de gemiddelde GTR zo voorbij, en je kan de snellere Z zeer goed voorblijven.  Of t nu een B of een A of een R klasse is, als beide auto's dezelfde afstelling hebben is er net zoveel power die je mist om sneller in te kunnen halen. Tenzij je bv 1 grip wagen en 1 speed wagen hebt. Dan zal de speedwagen er op de rechte stukken makkelijker voorbij komen, maar daarna in de bochten weer ingehaald worden. Volgens mij blijft dat toch altijd een geval van setting, tuning en ervaring. Ik ben een stuk langzamer als jou, maar ik kan heerlijk battlen met quest, dennis en frank.. en soms ook met slapshot, bultje of ducky..

Zo en nu iedereen weer lekker oefenen en meedenken hoe we t samen allemaal nog beter/leuker kunnen maken! ;)

NL Intrepid

• Full Member
  • I never think of the future. It comes soon enough.
    • LinkedIn profile
    • Email
« Reply #68 on: 03 November , 2011, 09:55 »
Puur persoonlijk, ik vind het een non discussie. Er werd op Catalunya fair maar stevig geraced naar mijn mening, net als in real life is het soms lastig inhalen, maar dat maakt het wel erg leuk. Dat er soms verf wordt uitgewisseld: het zij zo. Dat er soms in de hitte van de strijd een stevige aanrijding plaats vind: het zij zo. Zoals het nu gaat is wat mij betreft prima en zijn er geen extra regels nodig.
XBL: NL Intrepid - PSN: Intrepid_NL

Shrimp Tabasco

• Sr. Member
    • Email
« Reply #69 on: 11 November , 2011, 08:53 »
In de racerij mag je gewoon verdedigen als het om een positie gaat hoeveel sneller degene achter je ook is.
Let op ik heb het hier over verdedigen en niet over blocken. Blocken doe je als je meerdere keren van je lijn afwijkt om iemand tegen te houden.
Volgens mij is het in de echte racerij zo dat je, nadat je voor je lijn gekozen hebt, 1x van lijn mag veranderen.
Helaas zijn er ook mensen die vinden dat als ze geroepen hebben dat ze naast je zitten dat ze dan maar voorrang hebben. Of de zogenoemde 'DiveBombers': Mensen die veel te hard een bocht induiken om af te remmen op hun voorganger. Of een combinatie van die twee: Te hard een bocht ingaan waardoor je naast iemand komt, roepen dat je ernaast zit om er dan vervolgens de ander te raken omdat je zelf de bocht niet meer kunt halen.

"Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines" - Enzo Ferrari

lawaai

• 2nd season 8 lobby 1
  • Administrator
  • Hero Member
  • boem is ho!
    • Email
« Reply #70 on: 11 November , 2011, 19:16 »
In de racerij mag je gewoon verdedigen als het om een positie gaat hoeveel sneller degene achter je ook is.
Let op ik heb het hier over verdedigen en niet over blocken. Blocken doe je als je meerdere keren van je lijn afwijkt om iemand tegen te houden.
Volgens mij is het in de echte racerij zo dat je, nadat je voor je lijn gekozen hebt, 1x van lijn mag veranderen.
Helaas zijn er ook mensen die vinden dat als ze geroepen hebben dat ze naast je zitten dat ze dan maar voorrang hebben. Of de zogenoemde 'DiveBombers': Mensen die veel te hard een bocht induiken om af te remmen op hun voorganger. Of een combinatie van die twee: Te hard een bocht ingaan waardoor je naast iemand komt, roepen dat je ernaast zit om er dan vervolgens de ander te raken omdat je zelf de bocht niet meer kunt halen.

Je leeft nog... doe je dan ook weer mee ??? Pretty Please!
oldskoolnl

Shrimp Tabasco

• Sr. Member
    • Email
« Reply #71 on: 11 November , 2011, 21:58 »
Jazeker leef ik nog! Check nog regelmatig het forum  :). Echter heb ik Forza 4 nog niet. Op het moment ook nog druk bezig met Dark Souls en straks Skyrim. Kom gewoon een beetje tijd tekort. Als ik weer mee ga doen wil ik er gewoon weer volledig voor kunnen gaan en niet dat ik doordeweeks weinig of niet kan oefenen.
"Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines" - Enzo Ferrari